donderdag 21 augustus 2014

Miet en Griet 11

Miet en Griet zien het journaal

Gek, ik had genoeg van de zusters en hun eeuwige strijd om voorrang.
Nu ik heb besloten ze het zwijgen op te leggen staan ze hevig aan mijn deur te rammelen.
Ze duiken overal op en voeren om het hardst het hoogste woord. Ik kan niet om ze heen.
Het zijn net vliegen die je niet van je af kunt meppen. Ze landen daar, waar jij ze niet wilt.
Ze zitten onder mijn huid en bezorgen me jeuk. Lastige tantes zijn het.
En nu is Twan ook nog eens in het nieuws. Geheel hersteld van zijn blessure haalt hij meteen de voorpagina van de krant. Hij was zelfs in het journaal. Hebben jullie gezien hoe hij aan de Alkmaarse grachten zijn patatje scoorde? Dat is hij tijdens zijn revalidatie, met volledig pension, niet verleerd. Maar hij kan maar beter op Terschelling blijven want Twan en zijn soortgenoten worden op het vaste land in hun bestaan bedreigd. Weg met die schreeuwers, afschieten, terugdrijven naar zee, ze bezorgen overlast.
Dat de mens zelf, met zijn vervuilende gedrag, voor een deel schuldig is aan de brutaliteit van de meeuwen vergeten we gemakshalve maar even.
Twan is een enthousiaste, maar niet de meest slimme meeuw, die is in staat in zeven netten tegelijk te vliegen. Miet en Griet maken zich grote zorgen.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten