zondag 17 januari 2016

Miet en Griet 39

Vis stinkt

‘Potverdorie Griet, heb je de foto van die aangespoelde potvissen gezien. Wat een spektakel op Texel. Jammer dat we nu niet in Heliomare wonen. Ik zou dat wel eens willen meemaken. Het schijnt dat zo’n kadaver veel dieren aantrekt die zich al tijden niet hebben laten zien, waar ze wel uithangen begrijp ik niet zo goed, maar ik neem aan dat de wetenschappers weten waarover ze praten. Ze kunnen hun hart weer eens ophalen aan onderzoek.’

‘Ik zou eerder mijn neus ophalen, de stank op Texel is vast niet te harden.
Vreemde dieren aantrekken … ik denk dat ze vreemde snoeshanen en persmuskieten bedoelen. Je hebt gezien hoe dat ging met die naaktlopers en hun nieuwjaarsduik, gillen en schreeuwen en maar dringen om voor de camera te komen. Dat gespring voor die opgeblazen tent met een sportief gekleed mens erin dat voor de warming up moest zorgen, wat een flauwe kul als je daarna in de koude zee duikt. Twee weken later kwamen de uitslovers die zich het snot voor ogen liepen in de halve marathon het nog eens dunnetjes overdoen. Voor mij hoeft alle drukte niet, het is slecht voor ons zandkuiltje. We hadden er een hele klus aan toen het begin januari bijna op instorten stond. Ik moet er niet aan denken wat zo’n aangespoelde kolos hier in Egmond teweeg zou brengen.
Nee, dan kun je beter een afgedwaalde spreeuw uit Zweden in je voortuin hebben liggen.
Natuurlijk wil jij er, met je hang naar avontuur, met je neus bovenop staan.
Wat kan het jou schelen dat je in een gore viswalm, waar ik hoofdpijn van krijg, thuiskomt. We zouden ons kuiltje dagen moeten luchten, nogal lekker met dit regenachtige weer.’

‘Griet wind je niet op. Sportieve evenementen kun je niet vergelijken met verdwaalde potvissen, daar komt heel ander publiek op af, daarbij liggen die beesten op Texel.
Ver genoeg van ons bed om van stank geen last te hebben.’

‘Denk je? Stel dat Twan hier eerdaags landt. Ik wed dat jij binnen de kortste keren tussen zijn veren zit om naar Texel af te reizen.’ Griet ziet meteen dat ze een slapende zandvlo heeft wakker gemaakt.

‘Twan … stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.’

9 opmerkingen:

  1. Wat kan die Griet toch mopperen. Ik heb bewondering voor Miet. Hoe houdt ze het vol?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze erg op elkaar zouden lijken hadden de dames minder gespreksstof, vrees ik. Typisch zo'n stel dat niet met, maar ook niet zonder elkaar kan.

      Verwijderen
  2. hoe zat het ook al weer, tegenpolen trekken elkaar aan, toch?
    Hun relatie bewijst dat meer weer eens... en ja die stank die moet echt onbeschrijflijk goor zijn....

    Er was een tijdland een serie op tv waarbij elke aflevering gewijd was aan het ontleden van een kadaver van een groot dier... en de stand werd in iedere aflevering genoemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag gelezen hoor Ferrara.
    Leuk dat je het vervolgverhaal een eigen plekje gaf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zal het even in mijn bloggers lijstje opnemen

      Verwijderen
  4. Ze zijn nog erger dan Eisso en ik.. wat een weelde is dat dan :) Ik zet de blog in mijn lijstje.. tenminste als Miet en Griet ook van koffie en/of thee houden :)
    Liefs,
    Alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk hoe meer lezers hoe leuker.
      Griet is vooral van de thee en ach Miet doet mee.

      Verwijderen
  5. Miet heeft Pit
    Griet wil rust in haar kuiltje
    Heerlijk tegenstelling omdat ze
    ook niet zonder elkaar kunnen.
    Misschien wordt het ook wel weer eens
    tijd om te gaan uitvlooien hoe het
    komt dat die witbehaarde politicus
    nog steeds zo goed gaat in de peilingen.
    Wordt het niet weer eens hoog tijd
    voor een potje Haags jeuken?
    Ik mag de dames graag zien tergen en treiteren.
    Die levertraan wordt alleen maar kommer en kwel.
    Arme Griet.
    Nee, ik zeg: DEN HAAG, daar in die schimmige
    gebouwen der staten generaal, ligt een aantrekkelijk
    werkterrein.
    Groetjes van een M&G fan!!¡¡



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geduld Heer Plato, we hadden zorgen over de bouwplannen van die blonde minister van de VVD. Voor wij ons wapen in stelling konden brengen, veranderde zij haar strategie. Verdacht ...

      Verwijderen