zaterdag 26 maart 2016

Miet en Griet 44

Miet en Griet weten het niet meer

De zusters Zandvlo zijn van streek door alle gebeurtenissen van de afgelopen week.
Aanslagen in Brussel, de beste voetballer aller tijden is niet meer en het nest van boer Geert en zijn Hetty ligt onder de boom. Een blind paard kon het laatste zien aankomen, maar voor de kleine vlooienbreintjes is het allemaal niet te bevatten.
De lust tot ruziemaken is ze vooral na Brussel totaal ontgaan. Voor het eerst zijn ze het eens. 
Het is even geen tijd voor foute grappen en geneuzel. 
Voorlopig hebben de dames de kopjes in het zand gestoken.

3 opmerkingen:

  1. Heel begrijpelijk. Neem maar even verlof, dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dames, dat is bijna 2 maanden geleden. Kom op... 't is vlooientijd. Uit de veren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan Miet en Griet,
    Sinds ik aan de kat van Plato ben toegevoegd als permanente metgezel, lees ik zo ongeveer ook wat Plato leest. Zo ook de avonturen van u beiden. Dat beviel zo goed dat ik inmiddels aan u verslingerd ben geworden. Maar bij het laatste verhaal zag ik u het bijltje er bij heeft neergegooid. Heeft u ooit wel eens een mannetjesvlo zien schreien? Nou, ik schaam me er niet voor. 'Piet,'snikte ik, 'nou ben je een keer verliefd (al weet ik nog niet op welke van de twee het meest) en nou stoppen ze er mee.'

    Daarom vraag ik u: wilt u af en toe weer eens wat beleven? U maakt er een vlo op middelbare leeftijd onsterfelijk blij mee. Eigenlijk zou ik ook wel graag in uw verhalen een rol willen spelen. Ik kan redelijk acteren, al zeg ik het zelf. Wilt u er eens over nadenken of u mij niet een beetje wilt adopteren?
    Piet is de naam, Piet van Vlooien, zoon van Wiet Piet sr. uit Jeukeveen.

    Hartelijke groeten

    Piet

    BeantwoordenVerwijderen